Opbygning af digital tilstedeværelse
Udgangspunktet var 0 likes og ingen aktivitet. 3 år senere rundede Facebook-siden 11.000 likes, og havde mere end 6.000.000 visninger af indholdet på Facebook.
LIKES
OPSLAG
VISNINGER
De første digitale skridt
Målsætning: Brand Awareness
Ligesom i Danmark har Faxe Kondi kultstatus i Grønland. Det betyder dog ikke, at man kan lave én-til-én markedsføring til to vidt forskellige lande og kulturer. Derfor manglede Royal Unibrew en grønlandsfokuseret Facebook-side, der skulle møde forbrugerne i øjenhøjde.
Vi udviklede derfor en strategi, der havde en grønlandsk Facebook-side som omdrejningspunkt. Den skulle udnytte den nuværende brandstatus hos forbrugerne til at skabe interaktion, øget synlighed og i sidste ende øge den allerede høje markedsandel på det grønlandske marked.
Facebook-siden er nu en af de største i Grønland, hvor ca. 20% af befolkningen følger med. Hver grønlænder er i gennemsnit blevet eksponeret via Facebook mere end 90 gange, hvilket har medført en stigning i markedsandelen, der nu udgør over 1/3 af det grønlandske sodavandsmarked.