Faxe Kondi Grønland

Faxe Kondi har længe været blandt danskernes yndlingssodavand, hvilket også gør sig gældende på det grønlandske marked, hvor den læskende sportsdrik også har vundet en plads i befolknings hjerter.

+9.500

LIKES

+150

OPSLAG

+3,5 mio.

VISNINGER

Danmark vs. Grønland

I Danmark har Faxe Kondi stort set kultstatus. Dette er også gældende i mange af nærmeste markeder, som har en tæt tilknytning til Danmark. Det betyder dog ikke, at man kan kopiere markedsføringen én-til-én til de pågældende markeder, hvor demografi, kultur og flaskens udseendende kan være forskelligt. Derfor valgte Royal Unibrew, at udnytte deres grønlandske marked endnu mere, ved at lave en grønlandsk Facebook-side.

Med helt fra start

Hos Adverr har vi været med helt fra start, hvor vi har oprettet Facebook-siden ”Faxe Kondi Grønland”, samt udviklet en strategi for at nå det grønlandske marked bedst muligt.

Med et udgangspunkt i et stort brandkendskab, men meget lidt digital data har vi på 2 år prøvet, at udnytte det flotte arbejde der har skabt en Faxe Kondi-hype på Grønland.

Kunde: Faxe Kondi Grønland
Opgave: Strategi & content
Link: Facebook

Kunde: Faxe Kondi Grønland
Opgave: Strategi & Content
Link: Facebook

Danmark vs. Grønland
I Danmark har Faxe Kondi stort set kultstatus. Dette er også gældende i mange af nærmeste markeder, som har en tæt tilknytning til Danmark. Det betyder dog ikke, at man kan kopiere markedsføringen én-til-én til de pågældende markeder, hvor demografi, kultur og flaskens udseendende kan være forskelligt. Derfor valgte Royal Unibrew, at udnytte deres grønlandske marked endnu mere, ved at lave en grønlandsk Facebook-side.

Med helt fra start
Hos Adverr har vi været med helt fra start, hvor vi har oprettet Facebook-siden ”Faxe Kondi Grønland”, samt udviklet en strategi for at nå det grønlandske marked bedst muligt.

Med et udgangspunkt i et stort brandkendskab, men meget lidt digital data har vi på 2 år prøvet, at udnytte det flotte arbejde der har skabt en Faxe Kondi-hype på Grønland.

Jørgen-Anker Ipsen, Area Export Manager hos Royal Unibrew

”I Grønland havde vi et godt marked, hvor markedsandelen og kendskabet var højt efter mange års godt arbejde med sponsorater og andre markedsføringens aktiviteter. Vi var dog ikke tilstede online, hvor vi vidste at flere og flere i vores målgruppe brugte deres tid. Derfor valgte vi at oprette en Facebook-side, så vi kunne nå vores brugere på en helt ny måde, hvilket også var en fordel på et marked med en speciel infrastruktur.

I Adverr har vi fået en god samarbejdspartner, der har formået at ramme vores målgruppe i øjenhøjde, og som samtidig har vist stor interesse i de specielle forhold vi arbejder under i Grønland”

”I Grønland havde vi et godt marked, hvor markedsandelen og kendskabet var højt efter mange års godt arbejde med sponsorater og andre markedsføringens aktiviteter. Vi var dog ikke tilstede online, hvor vi vidste at flere og flere i vores målgruppe brugte deres tid. Derfor valgte vi at oprette en Facebook-side, så vi kunne nå vores brugere på en helt ny måde, hvilket også var en fordel på et marked med en speciel infrastruktur.

I Adverr har vi fået en god samarbejdspartner, der har formået at ramme vores målgruppe i øjenhøjde, og som samtidig har vist stor interesse i de specielle forhold vi arbejder under i Grønland”

Jørgen-Anker Ipsen, Area Export Manager hos Royal Unibrew

Blandt de bedste på Grønland

Facebook-siden er blevet den næststørste i Grønland, og er blandt de sider med flest månedlige interaktioner og visninger, hvor omkring 20% af befolkningen er følgere på siden.

Den grønlandske side har flere gange haft flere ugentlige interaktioner end den danske Facebookside med omkring 200.000 likes.

Derudover har der også været en stigning i Faxe Kondis markedsandel på det grønlandske marked siden de begyndte på Facebook, hvilket betyder at markedsandelen nu udgør over 1/3 af det grønlandske sodavandsmarked.

Det gjorde vi også:

  • Video produktion

Blandt de bedste i Grønland
Facebook-siden er blevet den næststørste i Grønland, og er blandt de sider med flest månedlige interaktioner og visninger, hvor omkring 20% af befolkningen er følgere på siden.

Den grønlandske side har flere gange haft flere ugentlige interaktioner end den danske Facebook-side med omkring 200.000 likes.

Derudover har der også været en stigning i Faxe Kondis markedsandel på det grønlandske marked siden de begyndte på Facebook, hvilket betyder at markedsandelen nu udgør over 1/3 af det grønlandske sodavandsmarked.

Det gjorde vi også:

  • Video produktion

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os i dag, så vi kan tage en snak om hvordan du får mest ud af Facebook. Som du kan se, så synes vi det er hamrende sjovt, at hjælpe andre på vejen mod succes.

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os i dag, så vi kan tage en snak om hvordan du får mest ud af Facebook. Som du kan se, så synes vi det er hamrende sjovt, at hjælpe andre på vejen mod succes.