Annoncering der løfter bundlinjen
For hver krone der blev brugt på annoncering, fik Les Deux 5,9 kroner tilbage. Dette resulterede blandt andet i en stigning i den digitale omsætning på 55%.
ROAS (RETURN OF AD SPEND)
STIGNING I DIGITAL OMSÆTNING
VÆKST I OMSÆTNING FRA FACEBOOK
Samme budget – Større afkast
Målsætning: Øge digitalt salg
Da Les Deux blev stiftet i 2009, havde de ikke andet end en hvid t-shirt i sortimentet. Efter en udvidelse af sortimentet fra en t-shirt til 2 årlige kollektioner og en betydelig vækst i deres følgerskare manglede de et digitalt overblik.
Derfor opbyggede vi en struktur og udviklede en strategi, der gjorde det muligt at få mest ud af hver annonceringskrone. Derudover påbegyndte vi flere test for at kortlægge de mest rentable målgrupper med det formål at effektivisere annoncebudgettet på Facebook.
I en periode på over halvandet år har dette medvirket til en stigning i den digitale omsætning på 55% samtidig med, at det har givet et bedre overblik over den generelle digitale performance, hvor Facebook annoncering blev opbygget som en fast salgskanal med en gennemsnitlig ROAS på 5,9.